Dor…

Dor…

 

Are cineva o definiţie rezonabilă pentru cuvântul ăsta?

29 Responses to Dor…

  1. Camelia spune:

    Mă doare dorul de întâmplări neîntâmplate.

  2. Jais spune:

    1. văd că ti-ai zugrăvit casa virtuala! E in ton cu perioada:)
    2. definiţie nu are nimeni…cel putin nu una completă…iar dacă în cuprinsul definiţiilor nu se regăseşte si ceva referitor la durere, atunci nu sunt valide…

    • arrowsmaker spune:

      E si durere, stai linistita 🙂

      Ma gandeam si eu ca nu poate nimeni sa dea o definitie completa, dar ma gandeam, in acelasi timp, ca, poate… din fiecare parere personala alegand un anumit element definitoriu… am putea trage o concluzie de ansamblu.

  3. JorJ spune:

    Are…
    DOR, doruri, s. n. 1. Dorință puternică de a vedea sau de a revedea pe cineva sau ceva drag, de a reveni la o îndeletnicire preferată; nostalgie. ◊ Loc. adv. Cu dor = duios; pătimaș. 2. Stare sufletească a celui care tinde, râvnește, aspiră la ceva; năzuință, dorință. 3. Suferință pricinuită de dragostea pentru cineva (care se află departe). 4. (Pop.) Durere fizică. Dor de dinți. 5. Poftă, gust (de a mânca sau de a bea ceva). De dorul fragilor (sau căpșunilor) mănânci și frunzele. 6. Atracție erotică. 7. (Pop.; în loc. adv.) În dorul lelii = fără țintă hotărâtă, fără rost, la întâmplare. – Lat. pop. dolus (< dolere „a durea”).
    Sursa: DEX '98

    • zbordefluture spune:

      Bine spus, Camelia. Esti maestra in a le spune…!
      Ma doare fizic… Am mainile amortite si picioarele ca de piatra… Vederea mi-e incetosata, iar de respirat abia respir… De dor!

    • arrowsmaker spune:

      hahahaha

      Chiar intentionam sa zic… ” dar nu din DEX, ca de ala am si eu” 🙂 Dar am zis ca nu e nevoie.

      NU, JorJel, tata… intrebarea era, de fapt… in ce fel si cat de dureros (sau de placut, dupa caz, pentru ca, desi pare absurd, sunt, totusi, oameni carora le place) simte fiecare om caruia ii e dor, atunci cand ii este dor cel mai tare…

      • JorJ spune:

        Stii cum ai facut tu aici? Adica cum mi-ai raspuns…
        Exact cum fac eu cu Costica cand mai proiectam cate ceva la Patrol: „bey, daaa… nu crezi ca ar fi bine sa-i mai sudam o traversa transversala suplimentara la sasiu?” Adica… pana mea, 300 de ingineri japonezi de prima clasa de la Nissan este mai prosti decat 2 pulimeci dintr-un garaj ce curg tablele dupa el. Da ma rog… noi totusi sudam traversa.

        Hai sa vedem cat ne e de dor de dorul cel dureros care doare cel mai tare? 😕 Asa, si cum compari tu scarile de valori individuale ale celor ce-ti rapund? Rezonabil, vorbind.

        PS: ti-am inteles intrebarea si ti-am redat o definitie perfecta fara alte imbarligaturi.

      • arrowsmaker spune:

        A venit Luminita fuga din bucatarie sa vada de ce rad eu in hohote singur ca prostu’… si cand ti-a vazut fata s-a prins si a plecat 🙂

        1. Deci ati sudat-o, asa ca la punctul asta te rog sa mucles!
        2. Nu este vorba de scari de valori aici… Cred ca o sa fii de acord cu mine ca sunt situatii in care, oameni pe care tu, ceilalti, toti, sau statisticile ii plaseaza undeva SUB o anumita limita pe o anumita scara valorica, si totusi, oamenii astia gandesc, simt, sau fac lucruri pe care tu, in interiorul tau arogant, egoist si demagog… le apreciezi sau chiar le admiri, cu atat mai mult cu cat realizezi ca tu… cel putin in privinta aia… nu poti fi ca ei.

        Deci citeste si tu ce i-am scris lui Jais 🙂

  4. Bedri B spune:

    Dor= atunci cand suni cu numar necunoscut pe cineva, dupa ce nu l-ai mai vazut cateva luni bune, doar ca sa il auzi, fie ca te injura ca sa ii spui cine esti.

    • arrowsmaker spune:

      🙂 🙂

      Deci stii si tu cum e … 🙂

    • JustDreams spune:

      Am voie să nu fiu de acord cu afirmația asta în totalitate? Nu de alta, dar m-ar pune într-o lumină tare proastă, recunoscând-o ca fiind adevărată pentru „toate categoriile de oameni pe care îi cunosc”, haha. (Spre rușinea mea, zic.)

      Uite una foarte tehnică, aproape completă și de largă acoperire: „Dor = senzație de durere nedefinită, însoțită de fragmente de reprezentări mentale ale unor momente trecute sau viitoare.”

      P.S. Place cum ninge la tine.

  5. Bedri B spune:

    been there, done that.

  6. Dor iti e doar de cei la care tii,ale caror chipuri nu le-ai mai vazut zambind si ale caror suflete n-au mai batut asa de aproape de urechea ta.Si cand ti-e dor…doare( mi-e dor si doare…cam asa suna un vers de-al formatiei Taxi).Si dorul te inghite in durerea lui,cu lacomie…Si vrei…Uneori nici nu mai stii ce vrei…sa nu-ti mai fie dor,sau sa nu te mai doara dorul de…
    Poate,uneori,cateodata imi e si mie dor…dar nu vreau sa recunosc,pentru ca atunci incepe sa ma doara…Si mi s-a acrit de durere.

  7. Ella spune:

    Dor e o stare…o traiere… Atunci cand persoana iubita e departe de tine ti-e dor de ea si te doare, poate fi o stare fizica si/sau emotionala. In unele momentele nu ai vrea sa intalnesti durerea fizica cu cea sentimentala. Uneori iti doresti sa nu-ti mai fie dor ca sa nu te doara 😦

  8. carmen spune:

    daca iubesti, ti-e dor.
    dar n-ar trebui sa te doara.
    ar trebui sa te inalte, sa te faca sa zbori, sa te faca sa visezi.

  9. zbordefluture spune:

    Te face sa visezi…. 🙂 La persoana de care ti-e dor. Logic, nu?

  10. Jais spune:

    Zic să-l lăsăm pe „Doru” pentru moment şi vă urez Sărbători Fericite!

  11. Ada spune:

    Craciun fericit, Arrows!

  12. Elena spune:

    Dor….cand ai suflet inseamna durere si iubire, cand esti imun cum gasesti mereu in jur, inseamna un cuvant ridicol ce tradeaza slabiciunea.

  13. arrowsmaker spune:

    Va multumesc sincer pentru urari si va doresc, la randul meu, sa va (re)gasiti linistea!

    Imi pare rau ca am fost nevoit sa lipsesc o vreme, dar perioada asta e pe sfarsite…

    La multi ani tuturor!

  14. visatoare spune:

    dor… habar nu mai stiu, dar femininul de la dor pare sa fie durere

  15. Camelia spune:

    Ce vremuri de cândva…Uite, mi s-a făcut dor de împletirile astea, ale cuvintelor noastre de atunci, mai cu seamă că îl văd aici pe Jorj, pe fluturaşa Lavinia, deşi ea, zbor tăcut, îmi mai scrie uneori.

Lasă un răspuns

