Oare…

Oare i s-o fi întâmplat cuiva, vreodată, să vrea cu disperare  ca toate cunoştinţele sale, sau măcar ca o anumită fiinţă, să îl vadă exact aşa cum este, iar acest lucru să se întâmple prea târziu?

31 Responses to Oare…

  1. R404m spune:

    Pai ne cunosc asa cum ne manifestam si ne manifestam asa cum dorim sa fim… In caz ca nu te mustra cunostinta si totul merge ok… atunci mai conteaza???

    • arrowsmaker spune:

      Da, Mirciulică! Contează!

      Pentru că s-ar putea să ai mai mult de oferit decât este, în mod convenţional, necesar şi suficient. Poate că vrei să fii un om deosebit. Şi te împiedică tocmai faptul că majoritatea oamenilor nu mai cred în oameni deosebiţi, aşa cum nu mai cred în poveşti cu zâne şi Feţi-Frumoşi…

      Poate că ar trebui, uneori, să judeci lumea şi în funcţie de ce îţi spune instinctul, nu numai după ce vezi când priveşti în oglindă…

  2. JustDreams spune:

    Nu cred…ar fi un clișeu să spun acum „niciodată nu-i prea târziu”, dar cred cu tărie că dacă acea persoană (sau acele persoane) ar fi așteptat vreodată, cu adevărat, acea schimbare din partea acelui cineva, ar fi dispus(e) oricum s-o primească/s-o vadă, oricât de târziu s-ar produce ea. Second chances exist! La fel cum există oamenii cărora nu le-ar păsa niciodată de ceilalți, oricâte schimbări ar face în ei. Poate sunt prea subiectivă, nush…

  3. arrowsmaker spune:

    Nu era vorba despre a te schimba ca sa fii asa cum te vrea cineva anume, ci de a fi vazut asa cum esti. Asta, bineinteles, in situatia in care chiar esti asa cum te vezi tu 🙂

    Ceva de genul:
    „Stii, eu sunt un om bun!”
    „Hahaha! Ca si cand as fi atat de naiv sa te cred!”

    Nu e gaura in cer…

    Dar uneori ai nevoie de incredere ca sa realizezi ceva…

    „Hahaha!” nu demonstreaza tocmai genul acela de incredere… 🙂

    • JustDreams spune:

      Tot despre o schimbare ar fi vorba și în cazul în care te hotărăști (sau îți dorești cu ardoare) să te arăți așa cum ești, așa cum nu te-a mai văzut nimeni, niciodată, dintr-un motiv sau altul. Eu la genul ăsta de schimbare înțelesesem că te referi. Și am pomenit și despre disponibilitatea celorlalți de a avea răbdare cu tine, de a-ți oferi șansa și timpul necesare pentru a o face. Poate am înțeles eu greșit…sau doar m-am exprimat greșit. 🙂

  4. arrowsmaker spune:

    Nu cred că e vorba despre schimbare…

    Poţi, într-adevăr, să te hotărăşti să te laşi văzut aşa cum eşti, dacă până în acel moment te-ai ascuns…

    Poţi să ai nevoie de răbdarea celorlalţi în cazul în care aştepţi ca ei să îţi ofere ceva…

    Dar atunci când TU vrei să oferi, atunci când nu vezi niciun motiv să te ascunzi sau să induci în eroare, atunci când, pur şi simplu, vrei să ajuţi fără să aştepţi nimic în schimb, doar pentru bucuria produsă de expresia feţei celui pe care l-ai ajutat, atunci când vrei ca celălalt să înţeleagă că reprezintă TOTUL pentru tine, şi asta într-un moment în care flacăra de la început s-a transformat de mult timp în altceva, atunci când… toate astea sunt TU şi nimeni altcineva nu mai vede lucrurile exact ca tine… Nu, nu înseamnă schimbare…

    Înseamnă că eşti un ciudat…

    Sau că greşeşti undeva…

    Fundamental!

    Unii îi spun simplu: naivitate!

    Tu… cum îi spui?

    • JustDreams spune:

      Dacă nu este vorba despre schimbare, atunci, ce piedici au existat, de respectiva persoană n-a fost văzută așa cum este într-adevăr? Ce opreliști au fost? Ceilalți n-au vrut s-o vadă, sau n-au putut? De ce ar putea fi prea târziu, atât de târziu, încât au apărut posibilele regrete? De unde disperarea?!

      Cât despre a te arăta așa cum ești, consider că fiecare avem o imagine ideală despre sine, pe care-am vrea s-o arătăm lumii, dar care nu coincide întotdeauna cu ceea ce este perceput de la exterior, la fel cum este puțin probabil ca aceasta să corespundă în totalitate cu ceea suntem noi în realitate. O accepțiune sănătoasă ar fi aceea de a ne mulțumi cu ideea că suntem o combinație fără proporții a celor trei puncte de vedere. Mereu în schimbare și în strâns raport cu „privitorii”, dar și cu conjunctura în care ne aflăm. Suntem, și buni, și răi. Din acest motiv ni se întâmplă să căutăm persoane în prezența cărora ne simțim valoroși, și avem tendința să evităm persoanele a căror prezență ne creează disconfort. Pentru asta există și compabilitatea, căreia de multe ori alegem să-i fim potrivnici. Și suntem prea complicați, ca oameni, ca să ne grăbim să îi judecăm pe alții și să punem etichete. Dar, totuși o facem, pentru că suntem în același timp și egoiști, și prea centrați pe noi înșine, ca să ne putem opri o secundă și să privim prin ochii celuilalt. O facem doar atunci când suntem interesați, atunci când iubim sau atunci când ne preocupă natura umană.

      Dacă cineva va dori cu adevărat să te vadă așa cum ești, va avea răbdare să te descopere până la capăt. Și, da, mereu așteptăm câte ceva de la ceilalți, chiar dacă nu conștientizăm întotdeauna lucrul ăsta.

      Părerea mea 🙂 (eu îi spun și mai simplu, generic: diversitate)

      • arrowsmaker spune:

        La prima intrebare a ta, raspunsul e simplu: Neincredere!

        Tu ai avea incredere intr-un om care iti spune: ” Te rog sa ai incredere in mine, pentru ca o merit!” ?

        Cat despre ultima idee… hai sa detaliem!

        Ai 27 de ani.
        Esti frumoasa, sensibila si sufletul tau e plin de iubire pe care nu ai cui sa o oferi.
        Cunosti barbatul visurilor tale.
        El pare sa te aprecieze, insa doar ca pe o prietena, deoarece cineva a avut amabilitatea sa ii „dezvaluie niste adevaruri” despre tine.
        Mori de draci ca bou’ ala chior nu constientizeaza ce comoara are in fata ochilor!

        Ce faci? Astepti 20 de ani sa se destepte??

        Sa-mi fie cu iertare, dar am oarece dubii.

        Daca ti se taie respiratia doar gandindu-te ca te-ar putea strange in brate, nu imi spune tu mie ca nu ai face totul sa-i deschizi ochii ca sa te vada asa cum esti!

        Sau… gresesc?

        Chiar ai astepta 20 de ani?

        Si apoi?

      • JustDreams spune:

        Depinde cât de important aș simți că este acel om pentru mine, depinde.

        C’mon, bărbatul visurilor mele m-ar adora!!! (altfel nu și-ar merita acest titlu) 😆
        Ok, almost kidding, n-am fost încă în situația în care un bărbat, pe care-l visez și-n brațele căruia m-aș topi, doar și cu gândul, să mă considere (doar) prietena lui, dar nu resping ideea că mi s-ar putea întâmpla așa ceva vreodată. Cred că totuși aș aștepta, oricum așteptarea mi-e cunoștință apropiată, de aproape o viață…:)

      • arrowsmaker spune:

        Si daca nu se trezeste nici dupa 20 de ani??? Esti batrana! A meritat sa joci totul pe o carte?

      • JustDreams spune:

        Nu a meritat, știu. (Eu n-aștept trezirea lui, cu siguranță o aștept pe-a mea.)

      • arrowsmaker spune:

        Recunosc cu rusine ca n-am inteles ce ai vrut sa spui pana cand nu ti-am citit ultimul articol.

        Nu e nevoie sa te trezesti… Nu esti naiva… Dar nu ai tu controlul…

        Da, o sa constati cu surprindere ca si inima se incadreaza in categoria aia… Desi acum pare imposibil de crezut.

        Daca e ceva ce iti place sa faci, profita!

        Nu poti face altceva.

        Nu trebuie sa astepti.

        Trebuie sa rezisti.

        Timpul!

      • JustDreams spune:

        Dacă n-am murit până acum, nici n-o s-o mai fac. Din iubire, oricum, nu se moare. Nici din așteptare. Eu aștept – nimic nu „trebuie” cu adevărat, „ar fi de preferat să” sună mai bine (pentru mine). 🙂

  5. zbordefluture spune:

    Cred ca te referi de fapt la perceptia altora asupra ta.
    Sincer… m-am simtit neinteleasa de multe ori. Am simtit ca gesturile si vorbele mele sunt interpretate cu totul altfel decat as fi vrut eu sau decat am crezut eu ca las. Dar stii cum e… Fiecare percepe in functie de trairile lui, de experientele lui. Bineinteles ca s-a intamplat sa sufar de multe ori pentru faptul ca lucrurile nu au fost luate asa cum cum le-am expus eu, clar. Dar cred ca asta e inevitabil si mai cred ca adevarul simtirilor fiecaruia dintre noi iese la iveala intotdeauna.

    • arrowsmaker spune:

      Eu cred ca te inteleg perfect!

      Dar, in general spui: ” Eu am fost cat se poate de sincer, deschis si altruist. Daca ei n-au inteles sau nu ma cred, sa fie sanatosi!”

      Corect!

      Cand iubesti, insa… toate datele problemei se schimba.

      Nu mai poti spune: e problema ei/lui!

      Esti de acord?

  6. Ilina spune:

    Dar atunci când TU vrei să oferi, atunci când nu vezi niciun motiv să te ascunzi sau să induci în eroare, atunci când, pur şi simplu, vrei să ajuţi fără să aştepţi nimic în schimb, doar pentru bucuria produsă de expresia feţei celui pe care l-ai ajutat, atunci când vrei ca celălalt să înţeleagă că reprezintă TOTUL pentru tine, şi asta într-un moment în care flacăra de la început s-a transformat de mult timp în altceva, atunci când… toate astea sunt TU şi nimeni altcineva nu mai vede lucrurile exact ca tine…
    Am dat un copy\paste ca tot e la moda 🙂
    Vrei te rog sa dezvolti fiindca m-ai pus pe ganduri. Si poate ma ajuti sa inteleg …
    Apropos, multumesc pt compliment, ma simt flatata… pacat ca doar in lumea virtuala 🙂
    Imi propusesem sa nu mai scriu….Doamne, ce putin ne trebuie pt a fi fericite.
    Pana la urma poate totusi reusesc ca intra in desfiintare si coop. „scrisul in zadar” 🙂

    • arrowsmaker spune:

      Da, bineinteles ca vreau!

      Pentru ca asta e si ideea: sa prezentam situatii, sa expunem puncte de vedere, sa sustinem, sa analizam, sa descoperim, sa…invatam unii de la altii.

      Spune-mi doar… ce anume nu ai inteles, ca sa pot dezvolta.

      Apropos, stai linistita, ca glumeam doar ca sa il incit pe jorj, in caz ca nu te cunoaste; stiam ca esti urâtă!

  7. Ilina spune:

    De unde sti ca sunt urata 😛 ??
    Nu am inteles de unde si de ce toate framantarile astea ale tale ?! Tu asa un om implinit si fericit totodata. Si chiar nu inteleg de ce trebuie sa sari asa, nu suntem intr-o competitie si nici la gradinita.

    • arrowsmaker spune:

      Oooops! Nu esti??? Scuze! 🙂

      Dar cred ca nu asta era, de fapt, problema ta:) Pentru ca nu vad nici framantari personale, nici sarit la tine, nici competitie cu cineva, cu atat mai putin cu tine, necunoscandu-te!

      Desi, daca tu le desenezi… cred ca imi cam imaginez despre ce e vorba…

      Din pacate, aici doar discutam 🙂

  8. doarumbre spune:

    Defineste „prea tarziu”…subiectul e un picut mort?…altfel nu are cum sa fie prea tarziu.

    • arrowsmaker spune:

      Hahahaha!

      Buna asta, Alma!

      Nu, prea tarziu nu inseamna chiar mort!

      Inseamna ca nu iti mai poate oferi, din tot ce ar fi putut, decat o strangere de mana tremuranda …

      Bine, „strangere” … e putin cam mult spus 🙂 🙂

  9. zbordefluture spune:

    Sunt de acord cu tine Arrowsmaker. In dragoste e cu mult mai dureros cand te simti neinteles. Dar daca partenerul te iubeste suficient, cauta raspunsurile si… daca exista, si sigur exista, atunci le va gasi. Numai sa fie deschis in a le cauta…

  10. luvia spune:

    Te rog sa nu te mai bagi in discutiile mele cu oricine ar fi si cu atat mai mult facand referire la mine!ai inteles?zic ce vreau vorbesc ce vreau fara a face referire la tine…asa ca nu mai face nici tu. Ms pentru intelegere!
    Am o parere f proasta despre tine. Cred ca tu insuti esti un frustrat si te simti cu musca pe caciula si incerci sa dai vina pe altii ca ar fi la fel ca tine.
    Nu inteleg ce te deranjeaza pe tine ca vorbesc sub intuneric. Acelasi lucru il spun si despre tine!
    In fond , chiar daca mi-ai sti indentitatea nu ar avea nici un sens pentru ca nu ma cunosti!Te rog revizuieste-ti comportamentul!Cred ca m-am facut destul de inteleasa! Sa ai o zi buna!

    • arrowsmaker spune:

      http://harryandrei.wordpress.com/2010/08/15/prea-ideal/

      Daca ceea ce am spus eu acolo te-a suparat sau te-ai simtit atacata, atunci chiar ca ai dreptate! Iar parerea ta despre mine se dovedeste atunci a fi indreptatita 🙂

      Mi-am revizuit comportamentul si imi cer si scuze!

      Si nici n-o sa te mai urmaresc prin toata blogosfera ca sa ma bag in discutiile tale 🙂

      Sincer, mi-ar fi si un pic greu, pentru ca chiar nu stiu cine esti, dar cred ca asta nu e relevant! 🙂

    • arrowsmaker spune:

      Totusi, chiar daca o sa dau din nou dovada de lipsa de bun simt….indraznesc sa te rog…

      As putea sa mai comentez, macar din cand in cand, pe blogurile unora dintre oamenii pe care ii apreciez?

  11. luvia spune:

    Cu siguranta.Poti sa faci ce doresti dar sa nu faci referire la luvia . Cred ca am fost f clara dar…..voi barbatii sunteti imaturi….nu avem ce face….decat sa va luam asa cum sunteti de la natura:))
    Pana la urma te-ai dovedit cu bun simt si ti-ai cerut scuze. Apreciez asta!
    Nu trebuie sa ma urmaresti prin toata blogosfera. E de ajuns ca pe blogul lui Harry sa nu te mai bagi peste mine , sau sa faci aluzii cu privire la mine.
    De ce nu te concentrezi pe blogul tau in loc sa imi arunci mie in fata ca as fi frustrata sau sa incerci a ma enerva? Am vazut ca ai articole destul de interesante da nu m-am bagat sa comentez pentru ca ma consideri frustrata =)) …chiar ma amuzi…esti cam caraghios!De fapt toti sunteti la un moment dat caraghiosi….dar tu ii cam depasesti pe toti:d…(am glumit cu ultima parte din fraza)

    • arrowsmaker spune:

      Am inteles!

      Deci, in primul rand pot sa sper ca exista macar o sansa sa ma ierti pentru indrazneala de neiertat de care am dat dovada!

      Si in al doilea rand, sa nu mai comentez pe blogul lui harry!

      Ok!

      Desi, sincer, imi pare putin rau, pentru ca mi se pare un tip destul de profund si…cred ca am fi avut ce discuta…

      Dar, daca ai hotarat asa…asta e! Banuiesc ca nici el nu are niciun cuvant de spus, asa ca… o sa imi caut alt blog unde sa comentez.

    • arrowsmaker spune:

      Totusi…dupa ce incepi scoala… am voie?

      Am indraznit sa te rog asta deoarece banuiesc ca o sa ai destule teme si nu prea o sa mai ai tip de pierdut cu disciplinarea caraghiosilor…

      Ce zici?

  12. luvia spune:

    Se pare ca vorbesc ori japoneza, ori chineza.
    Gata am iesit din peisaj. Te las sa crezi ce doresti.
    Poti face baza cat doresti si de cine doresti.Nu imi pasa. Nu stiu dc am mai continuat aici cv. N-am sa o scot la capat cu tine in veci! Esti certaret si profiti de orice chestie ca sa te legi de cineva

    P.S.: Pentru mine esti doar cuvinte….fara sens…

    • arrowsmaker spune:

      Imi pare rău că nu mai zăboveşti pe la mine…

      Aşa e, nimic din ce spun nu are sens, pentru că, de fapt, asta facem aici: pălăvrăgim aiurea să mai treacă timpul, că doar nu avem nimic serios de discutat.

Lasă un răspuns

